Loading color scheme

Warsztaty w studio gier Ten Square Games

nagroda T3G

Nasza drużyna Axis Mundi odbyła trzydniowy wyjazd do studia gier Ten Square Games, gdzie tworzący ją uczniowie spotkali się ze światową czołówką projektantów gier oraz wzięli udział w prelekcji i warsztatach prowadzonych przez pracowników firmy, którzy przedstawili proces produkcji i dystrybuowania gier.

Kilka słów o Axis Mundi

Axis Mundi to jeden z trzech najlepszych zespołów drugiej edycji Turnieju Trójgamicznego. Warsztaty we wrocławskiej siedziby studia Ten Square Games to nagroda za wygraną w turnieju.  

KPI – co mierzyć w grach? Wprowadzenie do rynku free to play,

Co warto robić, aby wejść do branży?

Testowanie wczoraj i dzisiaj – historia prawdziwa.

Motywacja graczy.

Technikal Art. – kim jest, wyzwania, warsztat, fun?

Wstęp do scrum. Jak testować gry? Praca developera przy małej i dużej grze.             Najciekawsze i najbardziej inspirujące mechaniki z gier i game jamów.

Język inkluzywny w grach,

Dlaczego twój projekt potrzebuje copywritera?

Jeżeli nie artysta w grze. to kto?,

TBC.  

Oto niektóre z tematów zajęć, w których brali udział uczniowie. Część zajęć prowadzone
w języku angielskim, np.  F2P economy - ONLINE from Israel, Intro to how to get players coming back. Opócz tego każda drużyna miała konsultacje dotyczące wygranej gry

i zobaczyliśmy biuro od kuchni. W czasie warsztatów panowała bardzo miła atmosfera - dużo wiedzy, dużo śmiechu. Na koniec każdy z uczestników dostał certyfikat ukończenia warsztatów.

Gra naszego zespołu jest przedstawicielem gatunku RPG. Ukazuje świat z  lotu ptaka. Wcielamy się w postać młodego chłopaka wychowującego się w biedzie i głodzie w jednej

z słowiańskich wiosek. Wrażliwy, empatyczny marzyciel modli się do słowiańskich bogów

o możliwość zmiany świata, w którym żyje. Zorza wysłuchuje jego próśb i podarowuje mu klucz do bram Axis Mundi – miejsca stworzenia wszechświata, w którym będzie mógł dorównać bogom i spełnić swe marzenia.

Trzymamy kciuki, żeby zdobyte doświadczenia pomogły Axis Mundi w obecnych i przyszłych projektach oraz umożliwiły kontynuowanie przygody z game devem.

Dziękujemy również wszystkim pracownikom za poświęcony nam czas, ciepłe przyjęcie i przede wszystkim ciekawe i profesjonalne przedstawienie działalności w branży.

Co było przed warsztatami?

Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych skierowane były do zespołów uczniów szkół ponadpodstawowych. Turniej trwał cały rok szkolny 2021/2022. Najpierw uczniowie zebrali 10 - osobową drużynę. Drużyna musiała mieć pomysł na grę, nagrać film,

na którym zaprezentowała siebie. To były eliminacje. Gdy udało się wejść do gry, zaczęła się  poważna rywalizacja między drużynami. Drużyny zostały podzielone na kantony w całej Polsce. My trafiliśmy do Kantonu Wrocław, gdzie 18 listopada odbyła się konferencja przydziału. Jest to jednodniowe wydarzenie, w którym wzięły udział wszystkie zespoły, które pozytywnie przeszły etap rekrutacji. Podczas konferencji zespoły wzięły udział w szkoleniach i warsztatach prowadzonych przez uznane autorytety z branży gamingowej, dzięki czemu rozwinęły swoje umiejętności i wiedzę. Przede wszystkim jednak zostały wybrane najlepsze drużyny, które przeszły do zasadniczej części turnieju.

W roku szkolnym 2021/2022 dwadzieścia sześć drużyn z całej Polski tworzyło prototypy własnych gier elektronicznych. 15 czerwca odbyła się gala finałowa w Warszawie, a jury wyłoniło trzy najlepsze zespoły spośród dwudziestu sześciu zespołów z dziewięciu kantonów.

Te trzy zespoły wygrały warsztaty i konsultacje w studio Ten Square Games.

W skład zespołu Axis Mundi weszli uczniowie tegorocznych klasy czwartych: Przemysław Kurdek lider, Daria Buchwald, Grzegorz Borowski, Krzysztof Hager, Hubert Micorek, Michał Straszyński, Patryk Walkowiak (wszyscy z klasy IVa4), Kacper Michniewicz z klasy 4a5. Krystian Haniszewski klasy 3b oraz Weronika Giza klasy 2c.  Każda osoba z drużyny musiała wybrać dla siebie jedną z poniższych profesji.

Game developmeny - przeznaczona została dla tych członków drużyny, którzy odpowiedzialni byli za warstwę związaną z kodowaniem i programowaniem gry. Aktywność skoncentrowana była na obsłudze środowiska Unity i języka C#. Zadania, jakie czekały na uczestników na tej ścieżce, dotyczyły głównie rozwoju umiejętności logicznego myślenia oraz rozumienia składni języka programowania.

Experience design to ścieżka dla tych członków drużyny, którzy w trakcie tworzenia gry byli

 odpowiedzialni za oprawę graficzną i dźwiękową w zakresie grafiki 2D, tworzenia modeli 3D,

pracy konceptualnej nad ilustracjami i prostych animacji szkieletowych. Od osób tej profesji

turniej wymagał zmysłu estetycznego oraz umiejętności praktycznych w tworzeniu sztuki game-

art.

Game Design - tu uczestnicy, którzy wybrali profesję, rozwijali umiejętności związane

projektowaniem poziomów trudności, budowaniem warstw fabularnych, tworzeniem

dokumentacji projektowej i planowaniem testów gry. Profesja game designera wymagała

zarówno sporej dozy kreatywności, jak i rzetelnego, rzemieślniczego podejścia do pracy.

 

Drużyna Axis Mundi realizowała swoje zadania pod opieką Pani Sylwii Ptak i Agnieszki Jurczak.

A. Jurczak