Loading color scheme

Udział w projekcie edukacyjnym Zielony Ład

Zielony Ład

Zakończył się trwający ponad miesiąc projekt programistyczny „Zielony Ład - by żyło nam się lepiej” organizowany przez Urząd Marszałkowski Dolnego Śląska i „Fundację Ligi Niezwykłych Umysłów”,  w którym wziął udział zespół czterech uczniów z naszej szkoły: Mieszko Rzadkowski 3A, Stanisław Kozłowski 3A, Stanisław Pityński 2A i Paweł Solarski 2A, opiekun zespołu Miłosz Solarski.

W projekcie brało udział 10 szkół ponadpodstawowych z województwa dolnośląskiego .

W ramach projektu powstały prace uczniowskie w postaci misji programistycznych, z których jedna najlepiej oceniona i wdrożona w wersji grywalnej trafi na platformę edukacyjną „Ligii Niezwykłych Umysłów” i zostanie udostępniona internautom z całego świata.
W ramach projektu odbyło się szereg spotkań szkoleniowych z praktykami z branż energetycznej,  ochrony środowiska i finansowej. 
Uczestnicy w trakcie swojej pracy poznali metody i narzędzia pracy, aplikacje wykorzystywane w pracy zawodowej.
Niesztampowe szkolenie rozwinęło wśród wszystkich uczestników kompetencje cyfrowe, związane z programowaniem, obsługą baz danych, ale także obróbkę grafiki, animacji i tekstów, zdolności twórcze i kreatywne podejście do rozwiązywania problemów, wiedzę i umiejętności związane z zarządzaniem projektami i pracą w interdyscyplinarnym zespole oraz kompetencje z zakresu przedsiębiorczości.
Finałem naszej przygody była konferencja podsumowująca projekt, która odbyła się w „Strefie Kultury Studenckiej Politechniki Wrocławskiej”, podczas której otrzymaliśmy wyróżnienie za udział w projekcie.
Spotkanie zaowocowało również kontaktami i wymianom myśli z innymi szkołami, które brały udział w projekcie, ale też deklaracja ze strony organizatorów na kontynuacje relacji „tego typu” w przyszłości. 
Podczas spotkania narodził się pomysł zorganizowania w naszej szkole warsztatów szkoleniowych związanych z branżami IT i Finansami, jesteśmy w trakcie ustalania szczegółów takiego spotkania. Gratulujemy uczniom zaangażowania i wytrwałości w doskonaleniu swoich umiejętności.
(MS)