Loading color scheme

XVI edycja Konkursu Informatycznego „Bóbr”

Krzysztof Hager

Krzysztof Hager - uczeń technikum informatycznego został laureatem II miejsca w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym "BÓBR".

Dyplom Bóbr

Bóbr to polska nazwa powołanego do życia w 2004 roku na Litwie międzynarodowego konkursu Bebras z zakresu informatyki oraz technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Konkurs każdego roku odbywa się dokładnie w tym samym czasie w prawie pięćdziesięciu krajach na całym świecie. Do tegorocznej Polskiej edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr w kategorii Senior przystąpiło 4330 uczniów szkół ponadpodstawowych a w Zespole Szkół im. Zjednoczonej Europy w Oławie 79.

Cele konkursu

Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego i komputacyjnego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną oraz komunikacyjną wśród  uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych.
W szczególności konkurs ma na celu:

  • zwiększenie zaangażowania uczniów w stosowaniu komputerów i technologii informacyjnej podczas poznawania różnych dziedzin od samego początku pobytu w szkole, przyczynianie się do rozwoju i kształtowania twórczego podejścia przy zdobywania wiedzy i umiejętności,

  • sprzyjanie wyrównywaniu szans stosowania tej technologii w grupach dziewcząt i chłopców posiadających dostęp do komputerów, jak i nie mających takiego dostępu,

  • zachęcanie uczniów do zdobywania umiejętności potrzebnych w ich życiu osobistym i w przyszłej pracy zawodowej,

  • stwarzanie okazji do wymiany doświadczeń między uczniami i nauczycielami z różnych szkół w różnych krajach.

Posługiwanie się technologią niesie w sobie wiele ważnych aspektów poznawczych, społecznych i kulturowych. W konkursie mocno akcentowane są elementy międzykulturowe i europejskie.

Zadania konkursowe 

Charakter zadań konkursowych ma duży wpływ na zainteresowanie konkursem. Polecenia  są na ogół związane z posługiwaniem się komputerem i jego oprogramowaniem przy rozwiązywaniu różnych sytuacji i problemów, pochodzących z różnych zastosowań i przedmiotów nauczania takich jak: język ojczysty, język obcy, geografia, historia, sztuka, technika i matematyka. Niektóre z nich dotyczą budowy komputerów, inne- oprogramowania użytkowego.  Często nawiązują do  kultury i języka. Wiele zadań umożliwia uczniom wykazanie się umiejętnościami algorytmicznego myślenia.

Dyplom Bóbr MAP

W bieżącym roku szkolnym Krzysztof został także wyróżniony w konkursie Bóbr-MAP II, który jest konkursem dla uczniów szkół ponadpodstawowych – rozgrywanym na tych samych zasadach co konkurs Bóbr. Celem konkursu jest rozwój myślenia algorytmicznego.

Nagrodą w tym konkursie jest wzięcie udziału w projekcie Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu – MAP, ważnej części Programu Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029 

Gratulujemy sukcesów! 

Sylwia Ptak

(SP)